reklama

Biely Adam a čierny Peter

Dnes som sa zúčastnila na prednáške anglického architekta Adama Whitea, ktorý sa venuje tvorbe detských prírodných ihrísk. Musím povedať, že som si pripadala ako Alenka v ríši divov. Už úvodné slová pána Whitea vzbudili vo mne podozrenie, čo to tých anglických architektov v tej škole všetko učia...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Hovoril totiž o významnom vplyve prostredia na formovanie a celkový vývin detí a mládeže, o dôležitosti správneho a zmysluplného využitia voľného času a pod. Ako to, že to tí naši architekti nevedia? Spomenula som si totiž na posledné verejné prerokovávanie Zmien a doplnkov Územného plánu na košickom Magistráte a na „závažné“ argumenty pánov architektov z ÚHA, ktorí nás presviedčali o tom, ako sa snažia zlepšiť a skvalitniť život obyvateľov Košíc... V návrhu boli o.i. aj návrhy na zrušenie dvoch detských ihrísk na Terase a likvidácia časti parku...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalej pán White pokračoval informáciou, že si pozrel naše mesto a hneď začal chváliť náš gotický skvost – Dóm sv. Alžbety. Pozrime sa! Mladý, moderný človek a také konzervatívne názory, povedali by poniektorí... Alebo žeby ten mladý muž vedel už v tomto veku oceniť tie správne hodnoty? Možno to bude predsa aj tým prostredím, v ktorom vyrástol.

Pozerala som, počúvala a čím ďalej, tým viac som bola nadšená. Precitla som až na konci, keď pán White poďakoval za pozornosť a dodal, že ak by mal niekto záujem...

Áno, viem si predstaviť niečo také úžasné napr. aj v Mestskom parku. Bolo by to skutočne ideálne miesto na takéto prírodné ihrisko. Bolo, keby... No v tej chvíli mi bolo smutno a mala som pocit ako pri tej detskej kartovej hre, že nám v Košiciach zrejme ostal v rukách ten nešťastný čierny Peter, s ktorým náš občan zatiaľ stále prehráva...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

http://www.youtube.com/watch?v=DqoG_W_ET9k

Zdenka Lacková

Zdenka Lacková

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ľudia sa väčšinou pýtajú:"Prečo práve ja?"(mám pomôcť, opýtať sa, byť prvý...) Ja sa zvyknem pýtať: "Kto, ak nie ja.?" Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu