reklama

Dozvuky...

Konečne som sa vybrala na návštevu, ktorú som už naozaj dlho odkladala. Sedela som v autobuse a predo mnou bola asi hodina cesty. Čas je drahý a vždy by sa mal efektívne využiť- povedala som si. A keďže ma čakajú skúšky, zobrala som si skriptá, že sa budem v autobuse učiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Chvíľu som pozerala na sivú a zahmlenú krajinu za oknom a analyzovala prečítaný text... V tom ma zaujala debata štyroch dievčat sediacich predo mnou. Cestovali na chatu, na „dozvuky“ po stužkovej. Zo zamyslenia ma prebrala veta: „Počkaj, koľko promile budeš mať v pondelok po víkende...!“Zdvihla som hlavu a zadívala sa na „cestovateľky za alkoholovým dobrodružstvom“. Zhodou okolností píšem práve prácu na tému alkohol a adolescenti, a práve preto ma táto diskusia začala zaujímať a započúvala som sa... Nemám v úmysle moralizovať, skôr sa zamýšľam, čo je príčinou toho, že mladí ľudia čím ďalej, tým viac hľadajú úniky z reality. Formy sú rôzne- alkohol, drogy, internet a pod. Nedávno som si prečítala štatistiku, podľa ktorej mladí ľudia v súčasnosti užívajú síce menej drog, naopak však viac holdujú alkoholu. Uvedomuje si niekto, že aj alkohol je droga? Je to tichý zabijak, ktorý postupne rozožiera naše vnútro, psychiku... Je to zo začiatku zvedavosť, zábava, potom palička, o ktorú sa potrebuje niekto sem- tam oprieť, keď mu je ťažko, ale neuvedomuje si, že z paličky sa pomaly stáva invalidné kreslo...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Paradoxom je, že túto drogu podajú svojim deťom ako prví nie díleri, ale jeho vlastní rodičia, keď ho odmalička ponúkajú, aby „olizol“ pri rôznych príležitostiach. Vek detí, ktoré ochutnajú alkohol je totiž 5-6 rokov! Opakovaním nejakej činnosti si človek vytvára návyky-dobré ale aj zlé...

Kde sú rodičia 12- 13 ročných detí, ktoré sa ponevierajú po rôznych podnikoch po 22.00 hodine? Prečo si pod pojmom „zábava“ predstavujú mladí iba „alkoholové session“?

Kedysi naši rodičia a starí rodičia hovorievali bežne a prirodzene o smrti a umieraní a takmer vôbec o sexe. Dnes je to naopak... Možno aj preto sa nám obrátili hodnoty naruby a mnohí ľudia žijú iba pre dnešok, akoby nikdy nemali zomrieť. Táto téma sa pre nich stáva tabu a kýmsi strašiakom, o ktorom netreba hovoriť- dnes treba iba ŽIŤ! Prečo potom toľko mladých ľudí stráca zmysel života a pribúda toľko „zblúdilých dušičiek“, ktoré „nebaví život“? Prečo je taký alarmujúci nárast detí, ktoré majú psychické problémy?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viete, kde sú teraz vaše deti? Viete, s kým sa kamáratia a kde a ako trávia voľný čas?A kedy ste sa s nimi naposledy úprimne porozprávali a vyobjímali?

Zdenka Lacková

Zdenka Lacková

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ľudia sa väčšinou pýtajú:"Prečo práve ja?"(mám pomôcť, opýtať sa, byť prvý...) Ja sa zvyknem pýtať: "Kto, ak nie ja.?" Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu